INFOM8 – NY UNIK PORTAL FÖR ENTREPRENADBRANSCHEN

Infom8 underlättar och förenklar din vardag, från projektplanering till färdigt bygge. Infom8 är helt unik på marknaden och ger dig den stora fördelen att ha allt på en och samma skärm. Det ger en full överblick och innebär dessutom att du har den information du behöver till hands  överallt och hela tiden. Dessutom är Infom8 en molntjänst; dagens arbete är bearbetat och all information är tillgänglig redan när du kommer till din dator.

DELAR AV PROJEKTADMINISTRATIONEN I MOBILEN

Med infom8 bestämmer du vad som skall visas i mobilen. Nu kan du ha samtliga planerade och pågående projekt samlade, med komplett information, från offert till slutfakturering, i samma smarta och lätthanterliga portal. Du får även kartor och uppgifter om vädret vid arbetsplatsen!

Infom8 kortar ner kontorstiden och förenklar administrationen avsevärt, samtidigt som du har all fakta lätt åtkomlig, var du än är. Kontoret på fickan har blivit en realitet. Och du kan ägna dig åt det du gör bäst: ditt jobb.

SÅ ARBETAR DU MED INFOM8

Infom8 rymmer allt, från projekt under planering till varje enskild aktivitet under arbetet och fram till fakturering och avslut. I Infom8 lägger du enkelt in de delar av verksamheten som rör det faktiska arbetet:

Samla verksamheten i en mapp som innehåller allt, där du kan attestera tid, ha överblick på material och kostnader:

  • Kunder och leverantörer
  • Kalkylering till offert
    • Dela upp i Byggetapper
    • Dela upp i förslag
    • Klausuler och texter
    • Recepthantering
    • Offert direkt när kalkyl klar klar att skicka till kund
    • Räkna baklänges i kalkylen genom att ändra Täckningsbidrag/Täckningsgrad (TB/TG)
    • Få dokument kopplade till digital byggpärm på de artiklar som använts kalkylen
  • Recept
  • Projekt
    • Budget klar från kalyl
    • Material listor
    • Planerade resurser kostnader / tider
    • Kanban översikt
  • Resursplanering
  • Tidrapportering
  • Fakturering
  • Inspektion
  • Serviceorder
  • Jobbpool
  • Personalliggare
  • Material
  • Lager
  • Avtal
  • Inventarier
  • Anläggningstillgångar
    • Service
    • Underhåll
  • Körjournal
  • Karta
  • Väder
  • Dokument
    • Katalog hantering
    • Klassificering av dokument / kataloger
    • Versionshantering
    • Automatiska materialbilagor till projekt
    • Stye access rättigheter i mobil

MÅNGA FÖRDELAR, MINDRE ADMINISTRATION

Infom8 lagrar och bearbetar stora mängder information utan att blockera utrymme i mobilen. Genom att ha all information snabbt tillgänglig slipper du gå till kontoret för att kontrollera t.ex. ett avtal eller komplettera ett faktureringsunderlag. Eftersom Infom8 uppdaterar och justerar i realtid är all information ständigt aktuell, inklusive viktiga nyckeltal för styrning av projekten.

Större delen av ditt administrativa arbete är redan gjort när arbetsdagen är slut.

LÄR KÄNNA INFOM8 NU!

Ladda ner appen och se hur mycket nytta du kommer att ha av de många genomtänkta funktionerna. I nästa steg väljer du antalet användare och tecknar licens på månads- eller årsbasis. I priset ingår alltid support och backup. Vi på Coriq är också alltid öppna för dina synpunkter och idéer som utvecklar systemet framåt.

INFOM8 PORTAL

Enkel kraftfull projektledning, resursplanering och dokumentationshantering. Ett webbaserat verksamhetssystem som flera olika branscher kan använda, byggd för mångfald. Nyttja de moduler som er verksamhet behöver eller hitta fördelar med annat som ingår i applikationen.

INFOM8 MOBIL

Ett mobilt kontor i fickan – planerade aktiviteters tidrapport är nästan redan inmatade. Du har tillgång till personalliggare, viktiga dokument, egenkontroller, arbetsorder, ÄTA, material, körning, jobbpool och du kan signera en serviceorder direkt i mobilen.

KALKYL

Kalkyl har koll på Täckningsbidrag/Täckningsgrad, omkostnadsbelopp, material och personal-kostnader, projekttid redan nör offerten skapas. Kalkyl täcker in kunder, artiklar, recept, offert texter, klausuler, projekt, resuser, planeing och fakturering. Dela upp offerten i bygg-etapper, lägg in alternativ på kundlösningar i samma offert och printa ut.

Alla utskrivna dokument såsom offerter, order fakturor ÄTA fakturor matrialspecifikationer sparas i systemt.

PROJEKT

Är en central del i Infom8. På projektet kopplas alla aktiviteter, roller, kostnader, dokument, personalliggare, uppföljning via nyckeltal som beräknas vid varje rapportering av aktivitet tid / material. Projekt kopplas till kund och deras adresser, avtal och är underlag för fakturering och uppföljning.

PLANERING

Planeraren i Infom8 är unik. Projekt, aktiviteter, resurser och planerade bokningar i en överskådlig dra och släpp-planeringsvy med detalj i timmar eller dagar.

VÄDER

Om man tex skall riva eller lägga om ett tak spelar vädret en roll, så i planeringen kan man få en 10 dagarsprognos på det projekt som man har valt att titta på.

KANBAN

Kärt barn har många namn, Aktivitetstavla, Att-göra, Planner, med flera. För oss är det Kanban. Du grupperar enkelt dina aktiviteter på vad som skall göras, är påbörjat, pågående och klart. Följ upp hur långt du kommit per aktivitet.  Ett enkelt verktyg som lätt ersätter post-it-lappar.

PERSONALLIGGARE PL16

I Infom8 har PL16 fått sin plats fullt integrerad med projekt och resursplanering samt rollbesättningar, precis som de andra modulerna. En del nya funktioner som automatisk in- och utcheckning på arbetsplatsen har tillkommit. Samt att utcheckning vid en viss tidpunkt för de som har glömt att checka ut när de lämnade arbetsplatsen. I mobilappen ställer du in om din platsinfo skall kontrolleras mot arbetsplatsen du checkat in på.

Om du behöver Support

Gör följande:

  1. Ladda ner Teamviewer-klienten här till höger. (klienten tillhandhålles av teamviewer)
  2. Ring oss på vårt supportnummer 046-273 23 09.
  3. Vi kopplar upp oss till din dator så vi kan se vad du gör.
  4. Om du vill så kan du nu ge oss tillgång till din dator så kan vi visa hur du skall göra.
  5. Vi kan inte komma åt din dator efteråt, så det är säkert.

Uppbyggnad och tekniken bakom

Modulär

Ett helt unikt koncept är att varje modul i systemet hanterar sin specifika del och samarbetar med andra moduler. Man kan själv välja vilka moduler man vill se och spara dessa som favoriter. Det är inte vi som bestämmer vad du skall se och hur din applikation se ut, det bestämmer du.

Integrationsplattformen Coriq I3

All integration bygger på våran egen Coriq I3 plattform

Microsoft .Net

Infom8 är byggt på Microsoft senaste .Net version, CSS och HTML5, Javascript och SQL Server,

  • Modulär

    Modultänket och applikationsstrukturen gör det väldigt enkelt att lägga till ny funktionalitet och det går fort – vi har ett system som kommer att växa och hänga med in i framtiden.

  • Selektering / Markering

    Multiselect funktion, som gör att man kan markera t.ex. flera projekt och kopiera gemensamma filer till dom samtidigt.

  • Windows.Net

    .Net framework 4.7, inte så att ni lär märka något. Men ändå bra att veta att det är det senaste.

  • Javascript

    Infom8 portal använder HTML5, CSS3 och javascript för användargränssnittet.

  • SQL Server

    Som databas använder vi SQL Sever

MODULER

Infom8 är modulbyggd, och byggstenarna integrerar osynligt med varandra vilket gör att funktioner lätt kan byggas till / integreras med varandra,  nedan har du en sammanställning av några:

project_icon

Projekt / Aktivetet / Bokning / Resurs

En kombination av dessa ger er full koll på aktiviteter och resurserna i  alla projekt, lätt att planera om eller ändra något.

kpi

Nykeltal (KPI)

I varje projekt så beräknas ett flertal nyckeltal automatiskt. Projektledaren får insikt i hur projektet går och kan agera därefter.

seviceorder

Serviceorder / arbetsorder / Jobbpool

Skapa arbetsorder i portalen, lägg ut jobben till en regionsbaserad arbetspool.
Jobben kan sedan plockas i mobilen, arbetet utförs och tid och material matas in. Dokument signeras direkt i mobilen. Därefter återrapporteras det till ordern och fakturan kan skickas.

time

Tid / Material / Lager

Mata in arbetad tid på ett arbetsmoment löpande, i mobilen eller portalen. Lägg till använt material, håll koll på lagersaldo. Kostnader och timmar syns direkt efter att tidrapporten är godkänd. All godkänd tid/ material kan faktureras dagligen/veckovis, månadsvis eller projektvis.

avtal

Avtal / Inventarier

Få koll på era avtal. Få påminnelse när det är dags att se över /förnya. Maskiner, utrustning, vem som använder dem och vilka avtal som ligger bakom, dags för underhåll eller uppgradering.

assetbuiding

Anläggningstillgångar / Fastighetsregister

Utför servicejobb/kontroller på fastigheter. Schemalägg och aktiviteten skapas i jobbpoolen när det är dags att utföra jobbet.

shovel

Snöskottning  / Gräsklippning  / Arbetsområde

Med denna modulen kan du lägga upp flera arbetsområden på en kund. När du sedan använder funktionen i mobilen så kommer tiden du befinner dig inom arbetsområdet kopplas till kunden och sedan vidare ut till tidrapport och därefter till fakturering. Personalrapport på arbetad tid, när och var, kan tas fram som underlag till kund.

crm_icon

Kund / Leverantör

I Infom8 har du alla dina kunder och leverantörer på samma ställe. Kundkontakter, besöks/fakturaadresser, periodiserad fakturering, kundplanering, avtal och dokument kan hanteras i modulen.

kanban_icon

Kanban

Enkel hantering av aktiviteter med mera som du inte vill ha inplanerade på dina resurser. Dessa aktiviteter kan också kopplas till tidrapportering.

personal

Roller / Kostnader

Projektet bemannas med resurser där varje person har en roll samt en förutbestämd kostnad kopplad till det specifika projektet. Denna kostnad går lätt att ändra. Om underentreprenör kopplas till ett projekt kommer de med i personalliggaren och har då tillgång att logga in på arbetsplatsen som är kopplad till projektet.

note

Dagbok / Notering

är tillgänglig ifrån de flesta moduler. Här man kan enkelt skriva in något så man inte glömmer det.

document

Dokument / Bild / Inspektion / Egenkontroll

Både i portalen och mobilen har du åtkomst till de dokument som du behöver. På projekt eller på en aktivitet kan du lätt koppla bilder tagna i mobilen och dokumentera – inspektion och annat som är viktigt för projektet.

personal

Personal /Schema/ Anhöriga

Alla användare i systemet kan ändra sina egna uppgifter direkt i mobilen. Lägga upp ett personligt jobbschema om så behövs, koppla närmast anhöriga till sig så att de lätt kan kontaktas.

ledger

Personalliggare

Lagen kräver ibland en personalliggare på en arbetsplats. Vår PL16-modul hanterar detta med enkelhet. Det finns nu också en kompislista i mobilen som gör att du kan checka in eller ut dina medarbetare.

Utbildning

Utbildning ingår i priset och genomförs online

Support

Självklart ingår support, antingen via vårt telefonnummer 046-273 23 09 eller via mejl support@coriq.com.

Uppdateringar

infom8 utvecklas ständigt. Hos oss har du alltid tillgång till de senaste uppdateringarna utan extra kostnad.

Effektivisera och öka er tillväxtpotential

Infom8 ett enkelt och optimalt växande system för alla branscher

Infom8

En webbapplikation utvecklad av Coriq AB

Webbaserat verksamhetssystem som effektiviserar och förenklar administrationen och därmed ökar företagets lönsamhet och konkurrenskraft