Personalliggare med tidrapportering i mobilen med PL16

Vår personalliggare är enkel, du administrerar dina arbetsplatser i webben och checkar sedan enkelt och och in i mobilen. Samtidigt uppfyller den alla skatteverkets krav, du visar/skickar enkelt loggar vid kontroll. Ta ut månads och vecko-rapporter på era projekt och personal som varit på Arbetsplatsen/Entreprenaden.

Nyheter 2018-04-27

Vi följer från den 25 maj 2018 den nya europeiska dataskyddsförordningen, GDPR (The General Data Protection Regulation).

  • Nödvändighet

    Vi sparar bara de uppgifter vi behöver och för det syfte som anges för varje system.

  • Tid

    Vi sparar bara uppgifter så länge de behövs.

  • Synlighet

    Du kan när som helst begära att få se vilka uppgifter som sparats.

  • Korrekthet

    Du kan när som helst begära att få felaktiga eller ändrade uppgifter rättade.

Nyheter 2018-01-10

  • Personalliggare med mer funktioner finns nu i infom8
  • Automatisk inloggning utloggning på bygge
  • Kompis in/utloggning på samma arbetsplats
  • Koppling till projekt m.m.
  • Personalliggare i infom8

    En del nya funktioner som automatisk in- och utcheckning på arbetsplatsen har tillkommit. Samt att utcheckning vid en viss tidpunkt för de som har glömt att checka ut när de lämnade arbetsplatsen. I mobilappen ställer du in om din platsinfo skall kontrolleras mot arbetsplatsen du checkat in på.

Nyheter 2016-03-14

  • Kontorsdelen har nu flikar och menyträd vilket gör det lättare att navigera.
  • Nu också stöd för restaurang-, frisör,- och tvätteribranscherna, dessa branscher har inget krav på en elektronisk personalliggare, men fördelarna överväger kanske att börja använda en, ta ut vecko/månads-rapporter, enkel in- och utcheckning och mer kommer, .
  • Nu kan du välja om man måste vara på arbetsplatsen för att checka in eller ut, samt ange sökradie för hitta arbetsplatsen.
  • Göra arbetsplatser synliga och in/utcheckningsbara för utvalda företag oavsett plats.
  • Möjlighet att analysera arbetad tid/in- och utcheckningar på detaljnivå.
  • Du kan exportera arbetstid per gubbe eller per arbetsplats till Excel.
  • Exportera info på skärm direkt till Excel eller PDF.
  • Skapa Arbetsplats och Veckorapport i PDF.
  • Sätta behörighet på vilka som får checka in på arbetsplatsen.
  • Möjlighet till hård platskontroll

    Nu kan du ställa in om personalen måste vara på arbetsplatsen för att kunna checka in eller ut, du kan även ställa in radien som överstyr inställningen i mobilen.

  • Synlighet

    För större entreprenader kan man nu göra arbetsplats synlig i mobilen och in- utcheckningsbar för utvalda företag oavsett plats.

  • Rapporter

    Ta fram arbetsplats och veckorapporter i PDF. Kan med fördel användas för uppföljning av projekt och personal. På många sidor kan du även exportera innehållet till Excel för vidare bearbetning.

  • Analysera

    Nytt Analysverktyg för projekt samt personal med detaljnivå över arbetad tid/in- och utcheckningar med möjlighet till att ändra felaktigheter.

  • Sätta GPS punkt

    Nu kan du sätta GPS punkten själv och flytta runt den på kartan., bra att ha när Google inte kan hitta den rätta adressen.

  • Behörighet

    Nu kan ni bestämma vem som får checka in på er arbetsplats.

    Vårt system bygger på att alla kan komma in från start,  man behöver alltså inte lägga in vilka som får / kan logga in på en arbetsplats i vårt system.

    Men nu kan man alltså välja vem som får checka in, inställningen är per arbetsplats.

På kontoret och på arbetsplatsen.

På kontoret administrerar du arbetsplatser och användare. För byggarbetsplatser behöver du ett identifikationsnummer som du får från Skatteverket som du kopierar in på sidan sedan fyller du enkelt på med adress.  Om fler på kontoret vill se information om arbetsplatserna så lägger du upp dem med applikationen PL16 användare som ingår.
Du lägger inte in vem får eller inte får checka in eller ut på arbetsplatsen, en underentreprenörer kan ju bli sjuk och eventuellt skicka en annan till arbetsplatsen.

På arbetsplatsen kan både dina anställda eller underentreprenörer använda samma telefon /padda för att checka in eller ut ifrån arbetsplatsen.

Flertalet andra aktörer på marknaden säger att de är godkända av Skatteverket, vilket inte är riktigt. Skatteverket godkänner inte personalliggare, kravet från dem är att de tydligt kan se vem som varit verksam på arbetsplatsen med personnummer och organisationsnummer eller motsvarande.

Så enkelt kommer du igång på kontoret

Logga in i portalen

Använd de uppgifter du angav i registreringen.

Lägg till ny arbetsplats

Om arbetsplatsen är ett bygge så kan du använda ett temporärt id-nummer tills du fått ett  identifikationsnummer från skatteverket.

Lägg in data för arbetsplatsen såsom benämning, adress, byggherren/entreprenörens namn och organisationsnummer.

Du kan alltså även lägga upp arbetsplatser åt andra byggherrar/entreprenörer.

Positionera arbetsplats

Mata in adress och få en platsposition från Google, du kan sedan flytta positionen tills du är nöjd.

SPARA

Nu är du klar.
Nu kan personalen och era underentreprenader börja använda systemet.

Mer du kan göra i portalen

Lägg upp kontorsanvändare

Lägg eventuellt upp fler kontorsanvändare som skall administrera arbetsplatser och personal.

Lägg till egna mobilanvändare

Du behöver inte lägga till Mobilanvändare eller koppla dessa till arbetsplatsen det sköter systemet själv, men om du vill kan du lägga upp egna Mobilanvändare så slipper de registrera sig i mobilen.

Ändra till hård platskontroll

Tvinga mobil användare att vara på Arbetsplatsen vid in- och utcheckning.

Så enkelt kommer du igång med mobilen

Ladda ner Appen görs en gång

Ladda ner vår PL16 app gratis appen finns för

Android på Google play

iPhone på App Store

Registrera dig görs en gång

Registrera dina uppgifter på vår hemsida om du använder iPhone eller direkt i Appen om du använder Android.

Skriv in organisationsnummer och personuppgifter. Sedan loggar du enkelt in med  din e-postadress och ditt lösenord. Dina kompisar kan också logga in på samma mobiltelefon som du.

Checka in och ut varje dag

När du har kommit nära arbetsplatsen, hittar appen arbetsplatser inom en radie på 1 km (radien kan ställas in), om du valt att öppna arbetsplatsen syns den för alla de organisationer som du synliggjort den för. Välj arbetsplats och checka in.

Testa gratis 30 dagar!

Glöm inte att kryssa för Testversionen.
Vi har inga startavgifter och väljer du årsavgift får du en faktura per år för era underentreprenör är det då gratis, ni betalar bara licens för era egna mobilanvändare.

I priset ingår support och backup. Vi även tar tacksamt emot idéer som utvecklar systemet framåt.
Registreringen tar ca 5-10 minuter och är öppen 24 x 7

  • Antal användare
  • 1-20
  • 21-40
  • 41-60
  • 60 eller fler
  • Fast kostnad
  • 7000 SEK
  • 14000 SEK
  • 21000 SEK
  • 28000 SEK

Support

Behöver du hjälp med Personalliggaren på din dator eller mobiltelefon.

  1. Tanka först ner Teamviewer-klienten, den är gratis.
  2. Ring oss, så kan vi koppla upp och se vad du behöver hjälp med.

För mobiltelefonen så behöver du gå in i App Store /Google Play och söka efter Teamviewer Quicksupport och installera appen i din mobiltelefon, sedan kan vi hjälpa dig där också.

Molntjänst

Det innebär att ingen installation krävs. Vi ansvarar för datan och programvaran och den är tillgänglig överallt, alltid.

Dolda avgifter?

Nej, vi har inga dolda avgifter, använd systemet både för dina medarbetare och till underleverantörer till samma årskostnad.

Faktura

Inget kreditkort, allt skickas på faktura 10 dagar.

Skatteverkskontroll

Alla inloggade mobilenheter kan visa liggaren för Skattemyndighetens kontrollant, eller e-posta över informationen de vill ha.

Hög säkerhet

Det är bara du och skattemyndigheten som får se din information, ingen annan, vi behåller er data i två år precis som skattemyndigheten kräver.

Support

Behöver du komma i kontakt med oss är det bara att ringa eller maila. Vill du boka ett möte eller en utbildning går detta givetvis också bra. Kontakta oss för att få en prisuppgift.

Tips

Lägg in kontor som en Arbetsplats

så kan kontorspersonalen registrera sin arbetstid i samma system.

Använd

in- och utcheckningarna till löneunderlag.